SMART Business 1/2024 | Page 3

Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”
OD REDAKCJI

Wyjście ze spowolnienia

Wszystkie znaki na niebie i w kajetach ekonomistów zdają się wskazywać na to , że jako przedsiębiorcy możemy powoli przygotowywać się na gospodarcze odbicie . Oczywiście nie warto popadać w nadmierny optymizm , żeby nie rozczarować się , kiedy na horyzoncie zamajaczy kolejne wydarzenie zmieniające reguły gry .
O czarnych łabędziach wszyscy przecież słyszeliśmy wielokrotnie , ale niestety w naszym zwierzyńcu znajdzie się też zapewne niejeden szary nosorożec – jeśli nie znacie tej metafory amerykańskiej analityczki Michelle Wuckner , to gorąco polecam zapoznanie się z jej konceptem . Otwiera on oczy na fakt , że niebezpieczne jest nie tylko to , o czym nie wiemy , ale też to , z czego doskonale zdajemy sobie sprawę , choć znaczenie problematycznego czynnika z różnych powodów marginalizujemy .
Odsuwając czynnik chaosu na bok , pojawia się naturalne pytanie , jak możemy przygotować się na koniunkturalne żniwa ? Będę to powtarzał do znudzenia , ale wróćmy do podstaw . Zdrowy biznes to ten o silnych fundamentach . Dlatego nigdy nie ma złego momentu na reewaluację firmowych procesów , przegląd form finansowania , ocenę rentowności oferty czy wzmocnienie zespołu . O wielu z tych kwestii piszemy w najświeższym wydaniu „ SMART Business ”.
Wchodzimy w drugi rok działania naszego pisma , a nasze cele pozostają niezmienne – chcemy edukować polski management i środowisko biznesowe , wskazując mu najlepsze praktyki i kierunki rozwoju . Analityka , którą opomiarowaliśmy nasz tytuł , pokazuje nam , że po każde wydanie „ SMART Business ” sięga średnio 24 000 unikalnych czytelników . To dla nas znak , że publikowane przez nas treści zaczynają rezonować , choć nie ukrywamy , że liczymy na więcej .
Bądźcie z nami , rośnijmy wspólnie !
Życzę udanej lektury !

Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”

smart-magazine . pl 3