SMART Business 1/2024 | Page 35

pozwoliły zrozumieć potrzeby tak różnorodnej grupy odbiorców . Pokazały one m . in . różnice w korzystaniu z aplikacji – duże firmy i osoby nimi zarządzające używają aplikacji mobilnej głównie do kontroli , mniejsze wykonują w niej większość operacji bankowych . Dlatego jako kluczowa kwestia została wskazana możliwość personalizacji aplikacji – można ją dopasować do potrzeb konkretnego użytkownika .
– Zanim powstał pierwszy ekran nowego rozwiązania , przeprowadziliśmy wywiady z klientami . Wzięliśmy pod uwagę szerokie , mocno zróżnicowane spektrum organizacji i osób , które korzystają z naszych aplikacji . Byli to zarówno właściciele niewielkich firm , którzy osobiście prowadzą swoje finanse , jak i członkowie zarządów dużych korporacji czy jednostek samorządu terytorialnego , za którymi stoją rozbudowane działy finansowe . Badania pokazały , że oczekiwania użytkowników w pewnym stopniu są spójne . Wszyscy chcieli , by aplikacja dała im wygodę , poczucie kontroli i pozwoliła oszczędzać czas .
Zakres funkcji zależał oczywiście od wielu czynników , przede wszystkich od roli danej osoby w organizacji , specyfiki firmy , ale także indywidualnych przyzwyczajeń – mówi Paweł Idzikowski kierujący zespołem produktów bankowości przedsiębiorstw w Departamencie bankowości elektronicznej Banku Millennium i dodaje : – Dla naszego zespołu było to zupełnie nowe podejście w projektowaniu skierowanym do przedsiębiorstw . Wprawdzie zawsze koncentrowaliśmy się na kliencie , ale teraz myśleliśmy o nim nie tylko jako o firmie , lecz o człowieku , który chce jak najlepiej przysłużyć się swojej organizacji , a od banku oczekuje rozwiązań , które mu w tym pomogą .
Dorota Siudowska- Mieszkowska
Wydawca redakcji ekonomii w Wydawnictwie Naukowym PWN
Dziennikarz , autorka artykułów i raportów z zakresu zarządzania , ekonomii , finansów i nowych technologii . Przez kilkanaście lat była redaktorem naczelnym publikacji adresowanych do biznesu . Obecnie , od 10 lat , jako wydawca zarządza redakcją ekonomii w Wydawnictwie Naukowym PWN . Jest wydawcą wielu bestsellerów autorstwa zarówno polskich , jak i zagranicznych autorów , do których zaliczają się światowej sławy ekonomiści , w tym nobliści . smart-magazine . pl
35