Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”
OD REDAKCJI
Redefinicja strategii
Francuski poeta i prozaik żyjący na przełomie XIX oraz XX wieku , Paul Valéry , powiedział kiedyś , że nie ma nic bardziej stałego niż to , co nieprzewidziane . Te słowa wydają się bezwzględnie przypominać nam dziś prawdę , o której przez okres stabilności , spokoju i wygody zapomnieliśmy . Niestety ponownie przypomniała ona o sobie przez cykl następujących po sobie kryzysów . Dziś , dyskutując o czarnych łabędziach , świecie VUCA i BANI , wracamy tak naprawdę do bardzo prostej zasady : to , co pozornie nieprzewidywalne , w każdej chwili może stać się istotnym czynnikiem wpływającym na nasze codzienne funkcjonowanie .
Mając przed oczami tę prawdę , jako menedżerowie , dyrektorzy i właściciele firm musimy teraz zastanowić się , jak w jej obliczu budować strategie naszych organizacji . Jak ewaluować nasze strategiczne działania ( odsyłam do tekstu Aleksandra Dolińskiego ), jak mądrze podchodzić do kryzysów i optymalizacji ( chociażby kosztowych – tutaj kłania się materiał Tomasza Wrzesiewskiego ) czy na jakie kanały sprzedaży postawić ( poleca się artykuł Marcina Łachajczyka ).
Pamiętajmy też , że dobrze zaplanowana strategia z odpowiednimi buforami bezpieczeństwa to dopiero połowa sukcesu . Organizacja musi zostać również wyposażona w narzędzia do jej wdrożenia na właściwym poziomie . Mam nadzieję , że przygotowane przez nas materiały zainspirują Państwa do budowania stabilniejszych procesów w niełatwym otoczeniu biznesowym .
A wszystkich spragnionych jeszcze większej dawki merytorycznej wiedzy , biznesowego networkingu i porad branżowych praktyków , zapraszam do naszego biznesowego newslettera ( KLIK !). Szczerze mówiąc , sam jestem podekscytowany tym , co dla Was przygotowaliśmy .
Udanej lektury !
Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”
smart-magazine . pl 3