SMART Business 2/2023 | Page 67

Jak szeroki jest polski e-commerce ?
O problemach polskiego e-commerce
Powstaje pierwszy zielony fundusz infrastrukturalny w Polsce
Strategie polskich eksporterów
W DZIALE

68

76

84

90

Jak szeroki jest polski e-commerce ?

Kupowanie i sprzedawanie online stało się standardem w wielu branżach . Obecnie w internecie robi zakupy aż 9 na 10 polskich internautów , a rynek e-commerce wyceniany jest na kwotę blisko 90 mld złotych . Dzięki dynamicznemu rozwojowi zakupów online przez ostatnią dekadę w Polsce można dzisiaj kupić i sprzedać praktycznie wszystko . Pytanie , czy zawsze jest to łatwe i opłacalne ?

O problemach polskiego e-commerce

Rok 2023 to kolejny trudny okres dla całego handlu detalicznego . Wysoka inflacja połączona ze wzrostem kosztów prowadzenia działalności , ale też kosztów podstawowego utrzymania konsumentów skutkowały widocznymi spadkami w całym handlu , w tym w dużej mierze także w e-commerce .

Powstaje pierwszy zielony fundusz infrastrukturalny w Polsce

PZF to jedna z najważniejszych inicjatyw przewidzianych w ramach nowej strategii Agencji Rozwoju Przemysłu – „ ARP . Czysty Przemysł ”. Pokazuje , jaki powinien być przemysł doby transformacji energetycznej – niskoemisyjny i ekologiczny . Czysty przemysł to także czyste zasady : rzetelność , transparentność i przejrzyste warunki współpracy . Wreszcie czysty przemysł to wskazanie kierunku na przyszłość .

Strategie polskich eksporterów

Same zaskoczenia ? Polscy eksporterzy w czołówce umiędzynarodowienia swojej produkcji oraz digitalizacji . Wśród zagrożeń najwięcej , bo aż 73 % polskich firm wskazuje obawę o brak wykwalifikowanych pracowników . Tyle spośród badanych polskich organizacji wskazało , iż niedobór siły roboczej będzie miał umiarkowany lub znaczący wpływ na ich działalność . smart-magazine . pl
67