SMART Business 2/2024 | Page 112

FIRMOWA MOBILNOŚĆ
ZOBACZ MATERIAŁ WIDEO
Ford Focus MK3 – pionier w klasie kompaktów
Ford Focus
Pierwszym samochodem , który zostanie omówiony w tym artykule , jest Ford Focus . Obecnie sprzedawane auto to już czwarta generacja następcy legendarnego Forda Escorta . Samochód miał swoją premierę w kwietniu 2018 r . Od tego czasu w 2021 r . przeprowadzono kurację odświeżającą , a niedawno pojawiły się informacje , że 2025 r . będzie ostatnim , w którym będzie można nabyć Forda Focusa . Na dzień dzisiejszy Focus oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia – hatchback oraz kombi . Dodatkowo bardziej praktyczną odmianę nadwozia można kupić w lekko uterenowionej wersji Active , a dla miłośników usportowionych wersji przygotowano zadziorną odmianę ST ( dostępną zarówno jako hatchback , jak i kombi ).
Pod maską Forda Focusa może pracować jeden z czterech silników spalinowych – trzech benzynowych i jednego silnika wysokoprężnego . 1-litrowe silniki benzynowe wspomagane są układami tzw . miękkiej hybrydy . Do wyboru mamy : 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM oraz 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM . Wspomnianą wersję ST napędza silnik 2.3 EcoBoost generujący 280 KM . Jedyny obecnie dostępny silnik wysokoprężny to 1.5-litrowy EcoBlue o mocy 115 KM . W zależności od wyboru jednostki napędowej , moc może być przekazywana na koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7- czy 8-biegowej przekładni automatycznej . Wersji wyposażeniowych jest sześć : Titanium , Titanium X , ST-Line X , Active X , ST X oraz ST X Edition . Ceny niemieckiego auta kompaktowego zaczynają się od 111 000 zł brutto .
112 # 2 czerwiec 2024