SMART Business 2/2024 | Page 21

przyniesie im najwięcej korzyści . Już teraz widzimy , że dodatkowe środki przekierowują oni na poprawę płynności , zatowarowanie , zakup środków trwałych , remonty , realizację kontraktu , spłatę firmowych zobowiązań czy rozszerzenie skali działalności .
MW : Muszę dodać , że poza pracami nad produktem pożyczkowym aktualnie skupiamy się na budowaniu nowej struktury sprzedażowej i usprawnianiu procesów . Inwestujemy w pozyskanie z rynku doświadczonych ekspertów . W maju do naszego zespołu dołączył Paweł Arak , z faktoringiem związany od 7 lat . W SMEO jako manager działu sprzedaży zdalnej rozbudowuje dział call center . Dołączył do nas również Łukasz Kakietek , który na stanowisku managera ds . sieci brokerskiej odpowiada za pozyskiwanie nowych partnerów wspierających sprzedaż naszych produktów . Obaj posiadają ogromne doświadczenie i wnieśli nowe perspektywy i dynamikę .
W czerwcu zatrudniliśmy również Przemysława Nazara na stanowisko dyrektora zarządzającego sprzedażą ( CSO ). To menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w bankowości i na rynku consumer finance , zdobytym m . in . w Banku Millennium , Banku Zachodnim WBK , AIG Banku , BRE Banku , Fines S . A . i Grupie Loando . Może pochwalić się imponującymi osiągnięciami , w tym budową i rozwojem największej ogólnopolskiej sieci ponad 2000 biur kredytowych oraz 350 placówek franczyzowych firmy Fines Operator Bankowy . W SMEO odpowiada za kreowanie i implementację skutecznych strategii handlowych , rozwój nowych możliwości sprzedażowych i budowanie silnego zespołu .
Doceniamy też obecnych pracowników , którzy z naszą organizacją związani są już od kilku lat . W czerwcu mieliśmy dwa awanse wewnętrzne w naszym dziale marketingu . Łukasz Berski objął stanowisko Chief Marketing Officera ( CMO ), a Paulina Czaplicka Brand Managera SMEO . Mateusz Owczarek awansował z kolei na stanowisko Managera IT . Jestem przekonana , że wszystkie te zmiany przyczynią się do dalszego wzrostu i umocnienia naszej pozycji na rynku .
DJ : Dlaczego poszerzyliście swoje portfolio produktowe ? Czy tym ruchem adresowaliście jakieś konkretne potrzeby polskich firm ?
MW : Obecna sytuacja rynkowa nie należy do najłatwiejszych z perspektywy małych i średnich organizacji . Wyśrubowane wymagania banków , utrudniające pozyskanie kapitału , są szczególnie trudne dla jednoosobowych działalności gospodarczych , które dotykają problemy z utrzymaniem płynności . Brakuje środków na przelewy podatkowe czy pensje pracowników . A prowadzenie firmy to nie tylko koszty związane z bieżącą działalnością . W biznesie nie ma innej opcji jak inwestowanie w rozwój . Kursy , szkolenia , zakup nowych maszyn , inwestycje w technologie , poszerzanie zespołu i tak dalej – to wszystko kosztuje , a jest kluczowe dla wzrostu konkurencyjności małej firmy .
ŁB : Mikroprzedsiębiorcy doskonale wiedzą , że biznes wymaga szybkich ruchów , reagowania na konkurencję , chwytania okazji , które czasem przychodzą niespodziewanie i mogą się więcej nie powtórzyć . Nigdy nie wiemy , czy akurat to zlecenie nie sprawi , że nagle nasza firma wystrzeli . Ale aby obsłużyć nowy kontrakt ,
smart-magazine . pl
21