SMART Business 2/2024 | Page 28

LUDZIE I BIZNES wszystkim zwrócić uwagę na to , że Carefleet jako jedna z pierwszych firm w Polsce zaoferował pełny system telematyczny do monitorowania i zarządzania flotą w czasie rzeczywistym . Narzędzie spotkało się z entuzjazmem przedsiębiorców , znacząco poprawiając efektywność , co przekładało się na korzyści ekonomiczne .
Innym rozwiązaniem , na które zwłaszcza kierowcy zwrócili uwagę , była aplikacja Carefleet GO . Telefon staje się dziś centrum zarządzania naszym światem , nie tylko dla najmłodszych użytkowników naszych usług . Wielu starszych klientów przeszło na obsługę w kanale zdalnym po pandemii . Wdrożona przez nas aplikacja umożliwiła nam kontakt z naszymi klientami i dała nam okazję dotarcia do kolejnych odbiorców .
Bardzo istotnym punktem w historii Carefleet był moment synchronizacji naszej działalności z całą Grupą Crédit Agricole . Wykorzystując siłę kapitału i skalę działania , mogliśmy zaoferować klientom zupełnie nowy poziom obsługi i wyjść poza monoproduktowość . W tej chwili jeden doradca klienta może zapewnić naszemu biznesowemu partnerowi finansowanie długoterminowe samochodów osobowych , pojazdów ciężarowych , leasing maszyn itp . Potrafimy dostarczyć różne usługi dzięki sile grupy , co pozwala nam na komplementarność w dostarczaniu mobilności .
Kolejny kamień milowy to decyzja o budowie jak najlepszej jakości usług . Zdecydowaliśmy , że naszą strategią nie będzie masowość i gubienie indywidualnych potrzeb klienta . Zależy nam na budowaniu długoterminowych relacji z odbiorcami naszych usług . Chcemy codziennie dawać im odczuć , że są traktowani po partnersku .
DJ : A jak oceniasz politykę unijną związaną z promowaniem e-mobilności i e-transportu ? Co z Twojego punktu widzenia jest przyszłością motoryzacji – napędy tradycyjne , auta elektryczne , napędy wodorowe czy … może coś innego ?
RD : Chyba wszyscy mamy świadomość , że nie ma innej drogi i powinniśmy dążyć do zeroemisyjności . Również w Grupie Crédit Agricol nie stawiamy tutaj znaku zapytania – mamy swoje zobowiązania w tym zakresie . Także co do zasady i kierunku rozwoju – pełna zgoda . Jednak istnieje wiele kwestii , które powinny zostać dopracowane na poziomie Unii Europejskiej .
Pierwsze z takich wyzwań obejmuje fakt , że badania pokazują , iż większość podzespołów używanych do produkcji samochodów elektrycznych pochodzi z Chin . W kontekście naszej rywalizacji geopolitycznej budzi to pewne wątpliwości . Szczególnie że na rynku europejskim pojawia się coraz więcej marek motoryzacyjnych z Państwa Środka . W tym samym czasie Unia Europejska podejmuje decyzje o nakładaniu ceł wyrównawczych na marki chińskie , a rząd Chin rozważa podjęcie kroków odwetowych . Z punktu widzenia biznesu taka sytuacja powoduje niepewność i ryzyka , dlatego nie wszystkie kraje Unii popierają to rozwiązanie .
Kolejne wyzwanie to kwestia infrastruktury do ładowania elektryków . Problem ten jest widoczny szczególnie w Polsce . W naszym
28 # 2 czerwiec 2024