SMART Business 2/2024 | Page 3

Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”
OD REDAKCJI

Priorytety i założenia

Biznes z samej swojej natury jest częścią rozbudowanego ekosystemu skomplikowanych zależności . Choć często bardzo byśmy chcieli , aby było inaczej , dynamika rozwoju naszej firmy uzależniona jest nie tylko od nas , ale również od szerokiego kontekstu – sytuacji politycznej , społecznej czy kondycji rynków finansowych . Ten pierwszy przytoczony faktor jest aktualnie coraz mocniej odczuwalny na różnych poziomach .
Europa decyduje . Oprócz lokalnych wyborów parlamentarnych w wielu krajach Wspólnoty , wkrótce ukonstytuuje się też nowy skład najważniejszych organów decyzyjnych Unii Europejskiej . To z kolei prowokuje pytania związane z tym , jakie będą priorytety polityków w Europie w trakcie zbliżającej się kadencji .
Czy możemy liczyć na to , że jednym z nich będzie poprawa konkurencyjności europejskiej gospodarki na tle coraz bardziej agresywnej konkurencji , szczególnie azjatyckiej ? Czy mamy prawo oczekiwać , aby kwestie związane z rozwojem przedsiębiorczości nie zostały zdominowane przez sprawy światopoglądowe i społeczne ? To oczywiście dopiero się okaże .
Mam nadzieję , że ktokolwiek podejmie się pisania europejskiego prawa , będzie rozumiał zależności geopolityczne , potrzebę mądrych inwestycji i nie zapomni metodologii SMART , którą rozumieją przecież już studenci pierwszego roku zarządzania . Ambitne cele to nic złego . Strategiczne planowanie musi jednak uwzględniać założenia , które będą nie tylko istotne czy mierzalne , ale przede wszystkim możliwe do osiągnięcia , biorąc pod uwagę chociażby aktualnie posiadaną infrastrukturę .
Życzę sobie i Państwu , aby tak było .
Udanej lektury !

Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”

smart-magazine . pl 3