SMART Business 3/2023 | Page 100

MOBILNOŚĆ FIRMOWA
Kryzys ekonomiczny , który w ostatnich miesiącach silnie dotyka światową gospodarkę , wpływa także na rynek motoryzacyjny . Z nowymi samochodami są generalnie dwa problemy . Jeden z nich to znaczący wzrost cen . Drugi dotyczy dostępności aut i dlatego też , decydując się na zakup nowej floty firmowej , czas dostarczenia auta klientowi to nawet kilkanaście miesięcy . Dobrą wiadomością jest jednak fakt , że z danych statystycznych wynika , iż sprzedaż znów zalicza zwyżki . Niezależnie , czy analizujemy dane podawane przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego , czy Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR , wzrosty miesięczne i roczne są na poziomie kilku , a nawet kilkunastu procent . Poprawia się też przepływ kluczowych komponentów , co może spowodować rozpoczęcie procesu cenowej stabilizacji . jest z trzema jednostkami napędowymi ( 280-konny benzyniak , 510-konny benzyniak i 210-konny diesel ), a ceny wahają się od 230 500 zł do 477 500 zł . W zakładanym budżecie możemy wybierać między słabszym benzyniakiem a dieslem .
ZOBACZ MATERIAŁ WIDEO
Alfa Romeo Giulia
Zobacz testy auta
W niniejszym materiale skupimy się jednak na segmencie premium . Nasz przegląd został podzielony na dwa segmenty : spalinowe sedany / liftbacki / kombi klasy średniej i wyższej średniej oraz auta elektryczne . Założony budżet to maksymalnie 370 000 zł brutto ( ok . 300 000 zł netto ). By zawęzić pole wyboru , wybraliśmy wyłącznie samochody marek premium . Co ciekawe , przyjęcie tych założeń i tak pozwoliło mieć bardzo szeroki wybór nowych samochodów dla małych i średnich przedsiębiorstw . Zobaczmy zatem , co znajdziemy w polskich salonach marek premium .
Spalinowy sedan / liftback / kombi
W tej kategorii możemy znaleźć samochody następujących marek : Alfa Romeo , Audi , BMW , Jaguar , Lexus , Mercedes , Volvo i Volkswagen . W przypadku włoskiej marki wybór samochodu typu sedan / kombi ogranicza się do jednego modelu , czyli Giulii . Włoski sedan ( kombi tutaj nie występuje ) oferowany
Audi z kolei oddaje do dyspozycji trzy modele : A4 ( sedan i kombi ), A5 ( coupe i liftback ) oraz A6 ( sedan i kombi ). Samochody klasy średniej ( A4 i A5 ) dają szeroki wybór zarówno w kwestiach silnikowych , jak i wyposażeniowych . W zależności od modelu do wyboru może być nawet osiem silników ( cztery benzyniaki o mocach od 150 do 450 KM ) i cztery diesle ( od 136 do 341 KM ). Cennik A4 zaczyna się od 146 000 zł ( sedan ) i 153 600 zł ( kombi ), a A5 od 181 300 zł ( coupe ) i 189 300 zł ( liftback ). Warto podkreślić też , że w zakładanym budżecie mieści się większość konfiguracji . Większe Audi A6 to z kolei dziesięć jednostek napędowych : dwie hybrydy ( 299 KM i 367 KM ), cztery benzyniaki ( od 265 do 630 KM ) oraz cztery diesle ( od 163 do 344 KM ), a cennik zaczyna się od 220 100 zł . Wybór pod budżet mniejszy niż w przypadku A4 czy A5 , jednak dla niektórych klientów priorytetem może być wielkość auta , a nie liczba koni mechanicznych czy wyposażenie standardowe czy opcjonalne .
100 # 3 grudzień 2023