SMART Business 3/2023 | Page 108

MOBILNOŚĆ FIRMOWA
Cel kart paliwowych jest jeden . Zdjąć z głowy firmy problem zajmowania się samochodem w najróżniejszych aspektach , tak aby mogła skupić się na kluczowej i przynoszącej dochód działalności biznesowej .
Zdaniem Michała Wadowskiego z Amic Energy największe zainteresowanie kartami flotowymi dla samochodów osobowych jest w branży taksówkarskiej i przewozu osób . Druga co do wielkości grupa klientów to firmy zatrudniające przedstawicieli handlowych , głównie średnie floty do 20 pojazdów . Duża część zgłoszeń przychodzi od drobnych przedsiębiorców , w tym prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą . Jest to spowodowane wprowadzeniem do oferty Karty ABC kierowanej głównie dla mikroprzedsiębiorców . Ogólnie co do liczby firm zainteresowanie jest na tyle duże , że można je zestawiać na równi z rynkiem samochodów ciężarowych . Nie przekłada się to oczywiście na volumen , klienci z dużymi pojazdami tankują nieporównywalnie więcej .
Karty DKV wybierają podmioty z bardzo różnych obszarów . Chodzi zarówno o duże korporacyjne floty aut osobowych , o parki pojazdów dostawczych , z których korzystają różne firmy produkcyjne i usługowe , np . z branży nieruchomości , meblarskiej czy rolniczej , jak i o mikroprzedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności , takie jak salony piękności , pracownicy służby zdrowia , prawnicy , pralnie . Coraz więcej mniejszych firm decyduje się na karty .
Ale co to daje ?
Paliwo ( i pieniądze ) to nie wszystko . Poza nimi posiadacze kart Amic korzystają też z myjni samochodowych czy też dokonują zakupów akcesoriów do pojazdów , płynów eksploatacyjnych etc . Michał Wadowski podkreśla , że jedną z korzyści jest rabat na paliwo czy też produkty / usługi związane z eksploatacją pojazdów , natomiast – jak wskazują przedsiębiorcy – równie ważna , jeśli nie ważniejsza , jest dla nich faktura zbiorcza redukująca liczbę
108 # 3 grudzień 2023