Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”
OD REDAKCJI
Porozmawiajmy o pieniądzach
Mówi się , że dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach . To nieprawda . Są takie miesiące roku , kiedy jest wręcz przeciwnie – mówią o nich sporo , szczególnie w swoich firmach . Europejskie środowisko biznesowe tradycyjnie rozlicza , analizuje i planuje kolejne 12 miesięcy w czwartym kwartale roku . Wielu świadomych menedżerów rozumie , że jest to kluczowy okres dla całej organizacji , a jego solidne i mądre przepracowanie może uchronić nas przed koniecznością zarządzania kryzysowego w kolejnych miesiącach .
Oczywiście dla wielu branż listopad i grudzień to również czas zintensyfikowanych działań sprzedażowych , a co za tym idzie – wielu skomplikowanych operacji , wiecznego zabiegania i szybkiego podejmowania trudnych często decyzji . Kiedy myślimy jednak o tym , jak prowadzić naszą firmę , dział czy zespół w kolejnych 12 miesiącach , po prostu musimy znaleźć przestrzeń na spokojną refleksję . Czasy , w których jako menedżerowie czy dyrektorzy mogliśmy zwyczajnie zwiększyć budżety realizacyjne o określony procent i szumnie zakomunikować „ stabilny wzrost organizacji rok do roku ”, bezpowrotnie minęły – a przynajmniej dla decydentów chcących osiągać realne , a nie papierowe sukcesy swoich firm .
Skomplikowanie pejzażu ekonomicznego , rosnące koszty i topniejąca marżowość wymagają od nas już nie tylko warsztatowego minimum menedżerskiego , ale wręcz strategiczno-planistycznej wirtuozerii . Na nią trzeba jednak dać sobie czas i przestrzeń . Jako „ SMART Business ” postaramy się pomóc – zapraszamy do lektury tekstów z tego wydania dotyczących planowania finansowego w firmie , opracowywania budżetów czy odświeżania procesów sprzedażowych w organizacji .
A z okazji zbliżających się świąt w imieniu całej redakcji życzę Państwu samych dobrych decyzji , trafnych założeń i sił do sięgania po więcej w całym 2024 roku .
Udanej lektury !
Dominik Jańczak redaktor naczelny „ SMART Business ”
smart-magazine . pl 3