SMART Business 3(2024) | Page 63

PROGNOZY
ZOBACZ MATERIAŁ WIDEO
Koszty e-commerce w 2024 roku
na wykorzystanie kolejnych , bardziej zaawansowanych trendów , które koncentrują się na samej ofercie i jej precyzyjnym adresowaniu do klientów . Współczesne sklepy internetowe coraz częściej skupiają się na personalizowaniu swoich ofert , aby skutecznie trafiać w potrzeby i oczekiwania odbiorców . To właśnie personalizacja oraz dostosowywanie oferty do indywidualnych preferencji klientów staje się kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej .
Dark social w e-commerce Pierwszym zauważalnym i dynamicznie rozwijającym się trendem w tej kategorii jest „ dark social ”, czyli działania marketingowe prowadzone w ukrytych , mniej kontrolowanych przestrzeniach social mediów . Przywołane zjawisko polega na używaniu komunikatorów , takich jak
WhatsApp , Messenger czy innych platform społecznościowych , aby indywidualnie kierować uwagę klientów na dostępne produkty . Dużą rolę w tym trendzie odgrywają influencerzy , którzy rekomendują towary swoim obserwatorom w sposób bardziej osobisty i nieformalny niż tradycyjne reklamy . Klienci otrzymują spersonalizowane sugestie produktów w formie wiadomości prywatnych lub postów , co zwiększa ich zaangażowanie i motywuje do zakupów .
Tego rodzaju marketing rekomendacyjny , który opiera się na zaufaniu i osobistych relacjach , zyskuje na znaczeniu , ponieważ ludzie chętniej kupują produkty , które są polecane przez osoby , którym ufają . Choć „ dark social ” trudno jest w pełni monitorować i kontrolować , to jego wpływ
smart-magazine . pl
63