Jak budować ekspansję zagraniczną?
Wejście na rynek amerykański
Skuteczne formy ochrony działalności eksportowej
VeloBank i KUKE wspierają polskich eksporterów
Jak oswoić różnice kulturowe w handlu?
W DZIALE
10
16
22
28
30
Jak budować ekspansję zagraniczną?
Przez wiele lat żyliśmy przekonaniem, że zachodnia cywilizacja jest stabilnym centrum świata, a Europa – bezpiecznym rdzeniem gospodarczym. Tymczasem fundamenty, które dawały nam siłę przez dekady, powoli się kruszą.
Wejście na rynek amerykański
Rynek amerykański od dekad budzi w przedsiębiorcach wyobrażenia o ogromnym popycie, solidnych klientach i możliwościach skalowania biznesu na niespotykany wcześniej zasięg. Nic dziwnego. Choć na świecie istnieją większe populacje, jak choćby w Chinach, to właśnie Stany Zjednoczone dysponują jednym z najsilniejszych „ portfeli konsumenckich”.
Skuteczne formy ochrony działalności eksportowej
Eksport od lat uchodzi za motor wzrostu polskiej gospodarki. W liczbach wygląda imponująco: miliardy złotych w towarach wysyłanych na rynki całego świata, dynamicznie rosnące wolumeny, nowe kierunki, ambicje i marzenia przedsiębiorców. Gdy jednak zajrzymy za kulisy tych transakcji, pojawia się zaskakująca luka – ogromna część tego, co wysyłamy poza nasze granice, wcale nie jest odpowiednio zabezpieczona.
VeloBank i KUKE wspierają polskich eksporterów
W świecie, gdzie tempo zmian wyznacza rytm przetrwania, dostęp do gotówki przestaje być tylko narzędziem operacyjnym. Dla liderów rynku to przewaga strategiczna – coś, co pozwala działać szybciej, widzieć szerzej i inwestować dokładnie wtedy, kiedy konkurencja jeszcze analizuje ryzyko.
Jak oswoić różnice kulturowe w handlu?
W globalnym świecie, w którym wiele firm prowadzi interesy na kilku kontynentach jednocześnie, mogłoby się wydawać, że różnice kulturowe dawno przestały być wyzwaniem. A jednak wciąż stanowią jedną z najczęstszych przyczyn nieporozumień, opóźnień, a nawet utraconych kontraktów.
smart-magazine. pl
9