SMART Business 1/2023 | Page 87

Matryca RSWE i strategia błękitnego oceanu pomagają znaleźć wartości dodane do oferowanych przez nas produktów . Dzięki temu będziemy w stanie przekształcić modele biznesowe , aby rozbudowywać portfel klientów i zarabiać więcej mimo kryzysu .
Podsumowanie
W warunkach kryzysu generowanie przewag konkurencyjnych wymaga elastyczności i adaptacji . Najważniejsze strategie to :
Adaptacja do nowych warunków . Innowacyjność i wprowadzanie nowych rozwiązań . Koncentracja na wartościach dla klienta . Budowanie kultury organizacyjnej opartej o innowacje . Umiejętne wykorzystywanie technologii .
Ważne jest także stałe monitorowanie sytuacji , dostosowywanie strategii i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki oraz potrzeby klientów . Dzięki takiemu podejściu nawet kryzys będzie potencjalną okazją do rozwoju .
Bibliografia :
1 . J . Bessant , J . Tidd , „ Zarządzanie innowacjami ”, Wolters Kluwer , Warszawa 2013 , s . 178 – 185 .
2 . Gassmann , Frankenberger , Csik , „ Nawigator modelu biznesowego ”, Onepress 2017 , s 19 .
3 . W . C . Kim . R . Mauborgne , „ Strategia błękitnego oceanu , Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić , aby konkurencja stała się nieistotna ”, MT Biznes , Warszawa , 2005 .
Maciej Sasin
Konsultant rozwoju firm
Konsultant rozwoju firm , pomaga organizacjom budować zaangażowanie pracowników . Założyciel Akademii Rozwoju Kompetencji . Autor książek „ Budowanie zaangażowania pracowników ”, „ Efektywny system pracy ”, „ Skuteczna sprzedaż . Model , który zwiększy Twoje zyski ”, „ Checklisty dla biznesu ” i „ Pro Meeting Tools . Prowadzenie spotkań offline i online ”, „ Jak mądrze rozwijać firmę i nie zwariować ”. smart-magazine . pl
87