SMART Business 1/2023 | Page 95

zautomatyzować w taki sposób , aby proces zakupu był równie szybki , jak za pomocą BLIK-a . W tym przypadku trzeba jednak przygotować się na to , że dane naszej karty zostaną zapamiętane w chmurze , np . w usłudze Google Pay . Osobiście nigdy nie czułem się komfortowo , kiedy miałem podać wszystkie dane mojej karty płatniczej podczas zakupu produktu lub usługi online . Ale – jak pokazują powyższe dane – mój przykład jest tylko małą częścią większego trendu .
Coś na kształt puenty
Być może podszedłem do opisu możliwości BLIK-a z nieco neofickim entuzjazmem , ale jeśli jakimś cudem sprzedajesz online i nie wdrożyłeś jeszcze BLIK-a do swojego e-commerce , koniecznie powinieneś to zrobić . Dane są bezlitosne . Konkurencja i tak uciekła Ci już dość daleko .
Boom na e-commerce , którego doświadczaliśmy w ostatnich latach , być może aktualnie nieco wyhamowuje , ale mam przeczucie , że to nie koniec e-handlowych rewolucji . Za rogiem czają się już bowiem kolejne ciekawe rozwiązania , którym warto się przyglądać , a które mogą pomóc zwiększyć konwersję właścicielom sklepów internetowych . Przykład ? Chociażby EasyCard – również polskie rozwiązanie , zintegrowane notabene między innymi z BLIK-iem . Polecam je sprawdzić !
Dlatego zamiast regularnie narzekać na kryzys i rosnące koszty operacyjne , możemy skupić się na dywersyfikacji kanałów sprzedaży i wdrażaniu innowacji , które zwiększą poziom satysfakcji naszych klientów , pozwalając nam na osiągnięcie wyższego współczynnika konwersji , a co za tym idzie – zachowanie nieco spokojniejszej głowy w turbulentnych czasach .
Dominik Jańczak
Redaktor naczelny magazynu „ SMART Business ”
Menedżer zarządzający projektami wydawniczymi i konferencyjnymi . Aktualnie prowadzi magazyn „ Logistics Manager ”, wzmacniając jego markę i rozwijając produkty satelickie , a także rozwija koncept interaktywnego e-magazynu „ SMART Business ”. W tak zwanym międzyczasie prowadzi firmę w branży graficznej . smart-magazine . pl
95