SMART Business 1/2024 | Page 25

wyzwań , przed którymi stoi Twoja organizacja .
Zbudowanie interdyscyplinarnych zespołów rozwiązywania problemów : Utwórz interdyscyplinarne zespoły składające się z pracowników z różnych działów , którzy będą pracować nad konkretnymi problemami . Przydziel zespołom odpowiednie kategorie problemów , aby mogły skoncentrować się na rozwiązaniu konkretnych wyzwań . Regularnie przeglądaj postępy i wyniki pracy zespołów , aby upewnić się , że działają skutecznie i osiągają zamierzone cele .
Pamiętaj , że kluczem do skutecznego rozwiązywania problemów jest systematyczne podejście , które opiera się na faktach i danych , a nie na subiektywnych opiniach . Dzięki temu Twoja organizacja będzie w stanie skutecznie identyfikować i eliminować przyczyny źródłowe problemów , zamiast skupiać się wyłącznie na ich objawach . To była ostatnia głowa Hydry na dziś .
Zadbaj o to , aby żadna z głów nie odrosła
Hydra , mityczne stworzenie o wielu głowach , stała się w moim artykule symbolem wieloaspektowych wyzwań i pułapek , z którymi trzeba się zmierzyć , wprowadzając ciągłe doskonalenie do organizacji . W każdym z dziewięciu punktów przyglądaliśmy się jednej z głów Hydry , próbując zrozumieć jej naturę i znaczenie w wymiarze ciągłego doskonalenia procesów biznesowych .
Podobnie jak bohaterowie starożytnych mitów , którzy próbowali pokonać Hydrę , współczesne organizacje również stawiają czoła skomplikowanym wyzwaniom , które często mają wiele „ głów ”. Kluczem do sukcesu jest nie tylko odcięcie jednej głowy , ale zrozumienie , jak wszystkie są ze sobą powiązane i jakie strategie można zastosować , aby nie odrastały .
Skupienie się na uniknięciu tylko jednej pułapki bez zrozumienia jej uwarunkowań i powiązań z innymi kwestiami może prowadzić do powstania nowych trudności i wyzwań . Tak jak bohaterowie mitów musieli znaleźć sposób , aby pokonać całą Hydrę , tak samo my powinniśmy być gotowi stawić czoła i pokonać wszystkie przeszkody stojące na drodze do ciągłego doskonalenia procesów w naszych organizacjach .
Przemysław Rychlewski
Ekspert w zakresie Lean , Black Belt Lean i Six Sigma
Jako dyplomowany konsultant zarządzania Polskiej Akademii Nauk pracuje na styku nauki i praktyki , wprowadzając najnowsze rozwiązania dla doskonalenia procesów . Autor książki „ Mapowanie procesów biznesowych . Produkcja – Usługi – HR ”, która jest nieocenionym źródłem wiedzy dla każdego , kto szuka praktycznych porad w zakresie optymalizacji procesów .
smart-magazine . pl
25