SMART Business 2/2023 | Page 69

Jak kupujemy ?
Ścieżka zakupowa składa się z pięciu etapów : świadomości , zainteresowania , rozważania , zakupu i satysfakcji . Wraz z rozwojem e-commerce końcowe etapy ścieżki e-zakupowej przybierają jednak różne formy .
Możemy dokonać pełnej transakcji od początku do końca online . Od świadomości istnienia danego produktu – np . poprzez zobaczenie reklamy w social mediach , przez sprawdzenie opinii , porównanie cen , po końcowy zakup w serwisie .
Ścieżka może się również przeplatać między światem online i offline . Znajdujemy produkt w sklepie , ale kupujemy go w sieci , bo wychodzi taniej . Albo pozyskujemy kluczowe informacje online , ale zakupu dokonujemy stacjonarnie , bo liczy się czas i nie możemy czekać na dostawę .
Jednak niezależnie od branży pierwszy etap zakupu zawsze jesteśmy w stanie zrealizować online dzięki dostępności cen , informacji o produkcie czy opinii konsumentów .
smart-magazine . pl
69