LUDZIE I BIZNES
RD : My przez lata budowaliśmy podobne doświadczenia , z których teraz korzystają nasi klienci , m . in . zarządzając flotą pojazdów całej Grupy Crédit Agricole . To ponad tysiąc aut . I tak , jak mówisz – tego typu kooperacja wymaga bliskiej relacji oraz zaufania . Można je zbudować poprzez dbanie o jakość usług , uważne wsłuchiwanie się w głos klienta oraz zrozumienie jego potrzeb . Warto podkreślić , że mowa tutaj o naprawdę długoterminowych relacjach . Carefleet obsługuje klientów , którzy są z nami już nawet kilkadziesiąt lat – to ogrom czasu .
DJ : Tak długie relacje z partnerami biznesowymi to naprawdę ciekawa historia , szczególnie na tak konkurencyjnym rynku . regularnie rośnie . Jak wygląda on na tle Europy ?
RD : Wygląda bardzo podobnie – Europa również entuzjastycznie podchodzi do użytkowania pojazdów w formie wynajmu długoterminowego . W Polsce omawiana przez nas usługa rozwija się nieco szybciej niż w Uni Europejskiej . Widać też różnice w poszczególnych krajach , które zależą od lokalnych uwarunkowań .
Spoglądając jednak na ogólne trendy , mieszkańcy Europy wierzą w ekonomię współdzielenia , w którą wpisuje się wynajem długoterminowy . Auto jest bowiem użytkowane przez 2 – 3 lata , a później trafia do tzw . re-wynajmu , czyli najmu pojazdów używanych . To rynek , który rośnie bardzo szybko .
RD : Uważam , że obecność silnej konkurencji nas rozwija i powoduje , że nie zatrzymujemy się zbyt długo w jednym miejscu . Każdej firmie zdarza się popełnić jakiś błąd czy niedopatrzenie – to naturalne , bo nikt nie jest doskonały . Natomiast kluczowe z punktu widzenia naszych klientów jest to , jakie rozwiązania tego typu problemów im proponujemy i fakt , że w nielicznych sytuacjach kryzysowych naprawdę staramy się pomóc . To pozwala na budowę silnych więzi .
DJ : Ostatnie lata to dla firm pasmo niekończących się kryzysów , które wymagają nieustannego dostosowywania się do nowych reguł gry . Odbija się to na wielu usługach i produktach kierowanych do klienta biznesowego . Mimo to rynek wynajmu długoterminowego nad Wisłą
Kolejna kwestia to fakt , że po okresie pandemii zmniejszyła się chęć niektórych ludzi do korzystania z transportu publicznego . Dlatego w kontekście mobilności , szczególnie osób dojeżdżających do pracy , pojawiła się spora potrzeba , którą należało zaspokoić . Wpisał się w nią właśnie wynajem , m . in . poprzez brak opłat wstępnych . Przytoczony trend bardzo dużo zrobił dla rozwoju rynku i pomógł odbudować jego dynamikę po pandemii .
Mówiąc o rozwoju branży , trudno pominąć aspekt turystyczny . Mnóstwo Europejczyków podróżuje , regularnie przemieszczając się z jednego państwa do drugiego . Tutaj również wynajem , przede wszystkim krótkoterminowy , jest idealną usługą odpowiadającą na potrzeby całej rzeszy ludzi . Trudno dziwić się zatem , że wypożyczalnie pojazdów są zwykle pełne klientów .
26 # 2 czerwiec 2024