SMART Business 2/2024 | Page 35

Żyjemy dziś w świecie paradoksów . Wiele z prawd , które funkcjonowały przez dziesiątki lat , przestaje obowiązywać . Dotyczy to zarówno skuteczności i użyteczności struktur organizacyjnych , jak i czynników psychologicznych w zarządzaniu , roli i odpowiedzialności liderów czy wymogów dotyczących długookresowego planowania . Podobnie jest w świecie zarządzania zespołami usługowymi . Jak na nowo uporządkować sposób funkcjonowania naszych firm , by nadążyć za zmieniającym się rynkiem ?
Część z Państwa zapewne słyszała o Agile , czyli koncepcji iteracyjnego zarządzania , które robi obecnie furorę w środowisku zarządzania projektami , zarządzania produkcją i zaczyna budzić zainteresowanie w organizacjach nastawionych na realizację usług . Co jest takiego specyficznego w tym podejściu , że zdobywa coraz więcej zwolenników ? Zarządzanie zwinne to podejście do zarządzania , które jest idealnie dostosowane do dynamicznego świata usług . W centrum tego podejścia leży przekonanie , że najlepsze wyniki osiąga się przez elastyczność , szybkość i ciągłą adaptację do zmieniających się okoliczności .
W branży usług , gdzie oczekiwania klientów i warunki rynkowe mogą zmieniać się z dnia na dzień , Agile umożliwia firmom szybkie dostosowywanie się do nowych wymagań . Dzięki temu organizacje mogą nie tylko zwiększyć satysfakcję klientów , ale także poprawić efektywność wewnętrznych procesów i wzmocnić swoją pozycję na rynku .
smart-magazine . pl
35