ZARZĄDZANIE otrzymywane uwagi . Potrafimy również twórczo rozwiązywać problemy i unikamy podejścia w stylu „ my i oni ” – odchodzimy od kultury klanowej w kierunku społeczności skoncentrowanej na osiągnięciu wyniku .
Skupienie na jakości i kliencie . Najważniejszą wartością jest dostarczenie rentownego produktu , który spełnia oczekiwania klienta i przynosi mu realne korzyści .
Agile w firmie usługowej
W branży usług , gdzie szybkość i elastyczność są kluczowe , Agile pozwala na tworzenie wartości w sposób ciągły i skuteczny , co przekłada się na lepsze wyniki i większą satysfakcję klientów . Zarządzanie zwinne to nie tylko metodyka pracy , to filozofia , która może przekształcić sposób , w jaki organizacje działają i dostarczają swoje usługi .
spotkanie planistyczne
Sprint co 2-4 tygodnie z zespołem
Sprint backlog
Daily
Wdrożenie
Sprint reviev Retrospekcja
Wyk . 1 . Algorytm wdrożenia Agile w firmie
Zwinne zarządzanie firmami usługowymi polega na jasnym określeniu obowiązujących celów oraz priorytetów dla zespołów , określeniu optymalnej liczby równocześnie realizowanych zadań i kolejkowanie tych , które nie mogą być w danej chwili wykonane , a przez to uniknięcie ASAP-owania prowadzącego do znacznie niższych od oczekiwanych wyników . Jest to swoiste realizowanie powtarzalnych cykli zarządczych polegających na planowaniu zadań do realizacji w najbliższym okresie , skutecznym monitoringu zadań otwartych i otwartej komunikacji z wykorzystaniem narzędzi wizualnych ( zdalnych lub fizycznych ) oraz stosowaniu retrospekcji na koniec każdego z cyklu realizacyjnego polegającej na autonomicznym wyciąganiu wniosków dotyczących obszaru do poprawy przez zespół .
Praktyczne case study
Przechodząc do opisu firmy , którą skutecznie przestawiliśmy na zupełnie nowy model działania , zastaliśmy ją w sytuacji , w której każdy z działów realizował swoje własne cele i określał parametry . Znamienna była postawa dyrektora sprzedaży , który powszechnie komunikował i egzekwował swoistą filozofię funkcjonowania . Można ją streścić jednym zdaniem : „ Sprzedajemy na maksa i dużo obiecujemy , może uda nam się coś dostarczyć w terminie ”.
Ogólnie odczuwalne było w spółce traktowanie sprzedaży jako najważniejszego ogniwa w organizacji oraz deprecjonowanie pozostałych działów , a także określanie ich jako mniej efektywne . Gasząc codzienne pożary i realizując wszystko zgodnie z regułą ASAP , nikt nie miał czasu ani ochoty zastanowić się , co tak naprawdę stanowi o sile organizacji , gdzie faktycznie znajdują się jej ograniczenia i co powinno określać optymalną wartość przerobu realizowaną przez spółkę .
Nasze aktywne wsparcie firmy w transformacji zbiegło się ze zmianą zarządu oraz wymianą części osób piastujących dotychczas funkcje
38 # 2 czerwiec 2024