SMART Business 3/2023 | Page 39

procesu sprzedaży oraz wzmacniamy dynamikę zespołową . Z definicji spotkania te powinny być bardzo krótkie i treściwe – nie wolno na nich spędzać więcej niż godzinę tygodniowo .
Monitoring miesięczny – jest to zupełnie inny , bo strategiczny poziom . Analizujemy raporty sprzedażowe , KPI , omawiamy kluczowe ryzyka . Podobnie jak w przypadku spotkań tygodniowych , unikamy rozmów o problemach codziennych i nie analizujemy perspektywy taktycznej ( tygodniowej ). Myślimy analitycznie , unikamy spontanicznych i nieuzasadnionych osądów , patrzymy tylko chłodnym okiem . Daty , fakty , dane …
Optymalizacja procesów sprzedażowych w firmie – podsumowanie
Kroki 1 – 5 powtarzamy lub modyfikujemy , gdy zachodzi taka potrzeba . Nikt nie jest nieomylny , na czele z nami . Jeżeli zauważymy , że źle zdefiniowaliśmy zakresy odpowiedzialności i narzędzia dotarcia do klienta – zmieniamy je . Chodzi o to , by nie traktować procesu jako stałego czy takiego , którego nie można kwestionować .
Tomasz Wrzesiewski
Właściciel i główny konsultant w firmie Art Strategy Group
Ważne jest jednak , by mieć dobrze przemyślaną ramę działania . Strukturę , która nie będzie prowadzić nas do mylnych wniosków , że sprzedaż to tylko socjotechnika , umiejętność autoprezentacji czy negocjacji . To ważne fragmenty większej całości – procesu zarządzania sprzedażą , który jest zarówno artyzmem , jak i umiejętnością działania sekwencyjnego . Tak samo jak jazz , w którym improwizacja zawsze zbudowana jest na powtarzalnych , ćwiczonych w nieskończoność elementach . Właśnie takiego procesu sprzedaży Państwu życzę .
Obecnie odpowiada za największy projekt infrastrukturalny w Europie Południowej , monitorując jego postęp i wdrażając odpowiednie działania zapobiegawcze . Posiada 16 lat doświadczenia w implementowaniu procesu zarządzania projektami w Polsce , Niemczech , Wielkiej Brytanii i na Bałkanach . Pracuje zarówno z dużymi , jak i małymi firmami . Trener i autor programów szkoleniowych w EY Academy of Business . Wykładowca MBA .
smart-magazine . pl
39