SMART Business 3/2023 | Page 52

MOJA FIRMA

Skalowanie e-sklepu

E-commerce ' owa checklista

Niezależnie od tego , czy prowadzisz mały rodzinny interes , czy też budujesz sklep detaliczny online , a może reprezentujesz takiego giganta jak Amazon , to sprzedaż internetowa przypomina uderzenie w kręgle . Jeżeli czasami w nie grasz , doskonale wiesz o tym , że odpowiednia technika i rzut sprawią , że można rozbić cały bank .
Fundament to dane
Próba skalowania biznesu nie obędzie się bez analizy aktualnych danych i oceny obecnej sytuacji w Waszym e-sklepie . Mamy bardzo dużą liczbę wskaźników , na które koniecznie powinniśmy zwrócić uwagę – są to m . in . ruch na stronie , porzucone koszyki , wartość średniego koszyka , współczynnik odrzuceń , czas spędzony na stronie , grupa docelowa odbiorców , która nas odwiedza i oczywiście konwersja dzienna , tygodniowa , miesięczna czy kwartalna . Jeżeli nie radzimy sobie z analizą danych w Google Analytics , możemy zwrócić się do analityka , który z „ chłodną głową ” doradzi nam dalszy kierunek działań .
Czasami wystarczy usprawnić drobne rzeczy , aby zadziała się magia . Taka analiza danych pomoże nam zrealizować audyt , czyli określić słabe strony e-sklepu , które wymagają poprawy . Na bazie tych informacji warto mieć opracowaną strategię marketingową sklepu . Duży procent sklepów takiej strategii nie posiada , działając intuicyjnie i nie przygotowując się z dużym wyprzedzeniem do akcji specjalnych typu Black Friday , Cyber Monday , Summer Sale , reagując na ostatnią chwilę . Powoduje to dużą ucieczkę konwersji nie w tę stronę , co trzeba .
52
# 3 grudzień 2023