SMART Business 3/2023 | Page 54

MOJA FIRMA
Pamiętaj o tym podczas skalowania e-commerce
Aby skalować biznes , powinniśmy iść również z duchem ekologicznych trendów . Nie dotyczą one tylko obszaru dostawy , ale również przyjaznego dla środowiska opakowania . Zwłaszcza wtedy , kiedy chcielibyśmy przygotować się do sprzedaży zagranicznej i ekspansji na inne rynki . Skoro mówimy już o sprzedaży crossborder , pamiętajmy , że każdy rynek i konsument ma inne preferencje .
Dzięki marketing automation będziesz w stanie skrócić swój czas pracy , zmniejszyć koszty i zminimalizować wysiłek , który wkładałeś w mniej ważne działania marketingowe .
Polecam również skorzystać ze wszelkich narzędzi do automatyzacji marketingu i procesów biznesowych – obsługa zamówień , klienta czy zarządzanie magazynem . Dzięki marketing automation będziesz w stanie skrócić swój czas pracy , zmniejszyć koszty i zminimalizować wysiłek , który wkładałeś w mniej ważne działania marketingowe . Automatyzację możesz również wykorzystać do personalizowania samej strony . Dzięki wykorzystaniu potencjału AI systemy marketing automation będą mogły monitorować aktywność każdego użytkownika odwiedzającego Twój sklep . Przykładowo zastosowanie automatyzacji w firmie Edrone sprawiło , że dla branży fashion i beauty średni wskaźnik ROI wyniósł 58,67 . Takie działania pomagają uratować porzucone koszyki , przywrócić przeglądane produkty , zwiększyć subskrypcję newslettera i podziałać sprawnie z programem lojalnościowym .
Pamiętajcie też , aby analizować konkurencję i dbać o sprawną logistykę . Aby skalować swój biznes , powinniśmy być czujni na każdym kroku – m . in . wiedzieć , jaki jest koszt pozyskania klienta . Przydaje się również opracowanie lejka sprzedażowego i omówienie tego , co dzieje się na każdym jego etapie .
Przygotowałam dla Was w punktach kilka technik związanych ze skalowaniem biznesu , które również możecie wykorzystać w swoim sklepie :
1 . Personalizacja , doświadczenia i klientocentryczność . 2 . Magia copywritingu i odpowiednie zdjęcia . 3 . Live commerce zwiększający sprzedaż . 4 . Akcje specjalne , sezonowe , wyprzedaże . 5 . Lojalizacja za pomocą aplikacji mobilnej . 6 . Sztuczna inteligencja , rozwiązania AR , zabezpieczenia NFT . 7 . Strategia marketingowa . 8 . Analiza danych . 9 . Audyt – mocne i słabe strony sklepu . 10 . Crossborder – otwarcie na rynki zagraniczne . 11 . Sięganie po pomoc niezależnych ekspertów w wąskiej dziedzinie . 12 . Trendy ekologiczne . 13 . Neuromarketing
( gra ceną , dane , oferta ).
54 # 3 grudzień 2023