SMART Business 3(2024) | Page 67

Budowanie społeczności wokół sklepu internetowego
Jednocześnie warto zwrócić uwagę , że coraz większe znaczenie ma budowanie społeczności i zaangażowania klientów . W 2024 r . e-commerce to nie tylko transakcje , ale przede wszystkim relacje . Klienci chcą czuć więź z markami , które wyznają te same zasady i wartości , co oni . Budowanie społeczności wokół marki sprzyja lojalności konsumenckiej , a zaangażowani klienci częściej dokonują powtórnych zakupów . Wzmacnianie interakcji i zachęcanie do udziału w dyskusji , dzielenia się opiniami czy wprowadzania nowych rozwiązań to elementy , które mogą przekształcić zwykłych klientów w ambasadorów marki .
W rezultacie trend związany ze zrównoważonym rozwojem i budowaniem społeczności wokół marki staje się kluczowym czynnikiem w kształtowaniu przyszłości e-commerce . Marki , które potrafią skutecznie zintegrować wartości ekologiczne i etyczne , z działaniami angażującymi konsumentów , będą miały przewagę konkurencyjną w nadchodzących latach .
Przyszłość e-commerce opiera się na fundamentach nowoczesnych technologii , personalizacji oraz zrównoważonym rozwoju . Firmy , które skutecznie zaadaptują się do tych wyzwań i skoncentrują na budowaniu wartościowych relacji z klientami , będą miały największe szanse na sukces w coraz bardziej konkurencyjnym cyfrowym środowisku .
Karol Robaczewski
Dyrektor produkcji i operacji , x-kom
Konsultant rozwoju firm , pomaga organizacjom budować zaangażowanie pracowników . Założyciel Akademii Rozwoju Kompetencji . Autor książek „ Budowanie zaangażowania pracowników ”, „ Efektywny system pracy ”, „ Skuteczna sprzedaż . Model , który zwiększy Twoje zyski ”, „ Checklisty dla biznesu ” i „ Pro Meeting Tools . Prowadzenie spotkań offline i online ”, „ Jak mądrze rozwijać firmę i nie zwariować ”. smart-magazine . pl
67