SMART Business 1/2023 | Page 74

GOSPODARKA I FINANSE restaurację , postanowił spróbować podbić nową niszę . Uruchomił produkcję dań gotowych na wynos , które pakowano w puszki . Pomimo faktu , że po pandemicznej zawierusze przyszedł znaczny wzrost kosztów działalności spowodowany inflacją oraz rosnącymi stopami procentowymi , to jego firma nadal funkcjonuje . Sposobem na przetrwanie dla przedsiębiorcy z Krakowa okazała się produkcja rzemieślniczych konserw marki EdRed .
W krótkim czasie po wybuchu pandemii postanowiono uruchomić sprzedaż poprzez sklep internetowy , w którym można nabyć dania dobrej jakości ugotowane przez kucharzy , a następnie zapakowane w puszki i dostarczane w krótkim czasie do klienta . Realizacja zamówień jest możliwa na terenie całej Polski , m . in . poprzez paczkomaty Inpost . Kluczowym celem było w tym przypadku przetrwanie w czasie kryzysu , a okazało się , że sprzedaż relatywnie szybko rosła . W firmie duży nacisk postawiono na naturalne składniki , zero konserwantów oraz wysoką jakość . Ponadto rzemieślnicze wytwarzanie dań według tradycyjnych receptur pozwoliło na pozyskanie nowych klientów w różnych regionach Polski .
Internet sprzedażowym ratunkiem
W ostatnich kilku latach sposobem na wyjście z problemów było umiejętne zarządzanie zmianami , czyli uelastycznienie produkcji i dystrybucji produktów . Istotną rolę odegrały inwestycje w innowacje oraz ograniczanie kosztów działalności . Takie firmy jak Answear czy CCC konsekwentnie rozwijały sprzedaż internetową . Ansewar . com jest polskim sklepem multibrandowym , który oferuje szeroki wybór ubrań , butów i dodatków ponad 500 marek . Wspomniana organizacja po wyjściu z rynku ukraińskiego rozpoczęła nową kampanię marketingową promującą sklep internetowy , a także rozwinęła sprzedaż w innych krajach Europy . Po kilku miesiącach spółka wznowiła działalność na Ukrainie z pewnymi ograniczeniami . Sprawny system sprzedaży online , duży wybór produktów oraz rozwój dystrybucji zapewniły stabilny wzrost pomimo rosnących kosztów działalności oraz ograniczenia wydatków konsumenckich w ostatnich miesiącach .
Dodatkowo Answear na początku czerwca zawarł umowę przejęcia spółki Fashion Trends Group . To firma powstała w 2007 r ., która stworzyła markę odzieżową Sneaker Studio , skierowaną do segmentu streetwear fashion . Answear pozyskał zatem nową markę , przez co mógł zaatakować kolejną rynkową niszę . Sposobem na przetrwanie trudnych dla firmy czasów było konsekwentne rozwijanie oferty produktowej i kanałów sprzedaży online , umacnianie strategicznej pozycji na dotychczasowych rynkach , a także próba zagospodarowania nowych . Rozwój organizacji oparto też na własnym centrum logistycznym , sprzedaży internetowej i optymalizacji kosztów . W 2022 r . spółka Answear osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 973,45 mln zł . Dla porównania przychody w 2021 r . wynosiły 683,53 mln zł . Nowe rynki zbytu , takie jak Grecja , Chorwacja , Słowenia i Cypr , zapewniły firmie wzrostu sprzedaży w 2022 r . o 26 %.
Kolejną interesującą organizacją , która w wyniku pandemii została zmuszona do strategicznych zmian , jest CCC . To jedno z największych oraz najbardziej rozpoznawalnych przedsiębiorstw na rynku obuwia
74 # 1 lipiec 2023