SMART Business 1/2023 | Page 75

Ostatnie trzy lata pokazały , że tylko sprawnie zarządzane przedsiębiorstwa o stabilnej sytuacji finansowej i logistyce mogą poradzić sobie ze skutkami pandemii , wysoką inflacją i wzrostem kosztów energii .
w Polsce i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej . Marka CCC funkcjonuje w 29 krajach – również na Bliskim Wschodzie . Oferuje swoim klientom przede wszystkim obuwie , ale też torebki , akcesoria , odzież . Omawiana firma sprzedaje swoje produkty w ponad 700 placówkach pod markami Boti , CCC i Lasocki . W krótkim czasie po wybuchu pandemii pojawiły się problemy związane z rosnącymi kosztami produkcji oraz kosztami bieżącego funkcjonowania . Spółka finansowała także przejęcie innych podmiotów za pomocą kredytów .
Jednym ze sposobów na wyjście z trudnej sytuacji było rozbudowanie sprzedaży internetowej oraz wprowadzenie nowych marek produktowych do oferty . Podjęto decyzję o rozwijaniu strategii dystrybucji opartej na koncepcji omnichannel . Równie ważne okazało się usprawnienie procesów logistycznych spółki . Istotną rolę w tych procesach spełniło innowacyjne centrum logistyczne , którego najważniejszym elementem okazał się w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania o łącznej powierzchni 23,1 tys . mkw ., który jest w stanie pomieścić ponad 5 mln par obuwia .
Celem utworzenia centrum logistycznego firmy CCC było bezpośrednie składowanie i obsługa poszczególnych kartonów z towarem od przyjęcia do wysyłki przy minimalnym udziale człowieka .
Zielona energia zmniejszyła koszty
Ostatnie trzy lata pokazały , że tylko sprawnie zarządzane przedsiębiorstwa o stabilnej sytuacji finansowej i logistyce mogą poradzić sobie ze skutkami pandemii , wysoką inflacją i wzrostem kosztów energii . Przykładem takiej firmy jest sieć sklepów Dino , która od lat sukcesywnie rozwija się w Polsce . Firma co roku otwiera nowe sklepy i notuje coraz lepsze wyniki finansowe . Sprawnie rozwijany system logistyki , otwieranie sklepów w nowych lokalizacjach , poprawa rentowności , utrzymanie marży oraz inwestycje w fotowoltaikę okazały się dobrym sposobem na rozwój w trudnych czasach . W 2018 r . za jedną akcję spółki Dino inwestorzy płacili 34 zł , a w 2023 r . koszt pojedynczej akcji to 489 zł . W 2022 r . organizacja otworzyła 344 nowe sklepy , a jej sprzedaż wzrosła o prawie 50 % w porównaniu z 2021 r . smart-magazine . pl
75