SMART Business 1/2024 | Page 17

ZOBACZ MATERIAŁ WIDEO
5 cenowych błędów , które kosztują Cię fortunę
odpowiednio dobrane komunikaty im towarzyszące obniżają wartość cen i podnoszą chęć do zakupu .
Spójne ceny Choć możesz sobie z tego nie zdawać sprawy , dla Twojego umysłu obniżka cenowa wydaje się tym większa , im większa jest przestrzeń dzieląca kwotę przed i po obniżce . Mówiąc inaczej , różnica między 150 a 100 zł wyda się większa , jeśli wizualnie oddalimy od siebie liczby .
Dzieje się tak , ponieważ intuicyjnie rozmieszczamy liczby wzdłuż skali , w której po lewej stronie znajdują się wartości niższe niż po prawej . Ta sama skala określa różnice między dwoma wartościami wyrażone w odległości . Jednym słowem , umysł podpowiada , że im większy dystans dzieli dwie liczby , tym większa musi być między nimi różnica .
To tak zwana kongruencja liczbowa . Potrafią wywołać ją również słowa , które towarzyszą cenie , między innymi te użyte w opisie produktu . Muszą one jednak być spójne ze strategią cenową .
Na przykład promocyjna cena wyda się konsumentom atrakcyjniejsza , jeśli do opisu oferty wpleciesz wyrazy : „ niska ”, „ mała ”, „ znikoma ”, „ nieznaczna ”. Z kolei zmiana ceny na wyższą może okazać się zbyt drastyczna , jeśli tuż obok pojawią się słowa : „ wysoka ”, „ duża ”, „ wielka ”, „ znacząca ”.
Tożsamość Każdy z nas przyjmuje w ciągu dnia kilka tożsamości . Jesteśmy rodzicami , partnerami ,
smart-magazine . pl
17