ZARZĄDZANIE
spadek jakości w zapytaniach od naszych klientów . Pojawiają się wtedy tzw . zapytania niekwalifikowane , które mają małe szanse , aby przełożyć się na sprzedaż .
Złe opinie od niezadowolonych klientów – tu chyba tłumaczyć nie trzeba .
Kiepski dział sprzedaży lub niskie morale w tym dziale . Przykład ? Zapytania od klientów spływają , ale nasi sprzedawcy , zamiast skontaktować się z leadami , wyczekują nie wiadomo na co , podczas gdy nasza konkurencja obsługuje klientów sprawnie i ich sprzedaż ma się dobrze .
Oczywiście powyżej wymienione to tylko najczęstsze przyczyny spadku sprzedaży , ale nie jedyne . Zalecam jednak , żeby nie zrzucać od razu wszystkiego na naszych sprzedawców , ponieważ wielokrotnie może okazać się to krzywdzące . Dobrze jest przysiąść do dokładnej analizy sytuacji i koniunktury na rynku . Często może okazać się , że przyczyny tkwią gdzieś zupełnie indziej . Gdy dokonamy analizy , czas wdrożyć plan naprawczy sprzedaży .
Co robić , gdy sprzedaż siada ?
Kiedy sprzedaż nam spadła , to musimy wykonać dwa rodzaje aktywności : analizę i działanie . Zanim rozpoczniemy wdrażanie planu naprawczego , dobrze jest zdefiniować kilka obszarów , które mogą kuleć w firmie . Zadajmy sobie następijące pytania :
Jaka jest konwersja sprzedaży ? To jedna z fundamentalnych liczb w sprzedaży
ZOBACZ MATERIAŁ WIDEO
11 sposobów na optymalizację sprzedaży
44 # 2 czerwiec 2024