ZARZĄDZANIE e-learningowi mogą uczyć się w swoim tempie , a pracodawca nie musi angażować innych członków zespołu do przekazywania podstawowej wiedzy o działaniu organizacji . Ta nowoczesna forma jest dobra do przekazywania wiedzy teoretycznej . Trzeba pamiętać , że w ten sposób nie można nauczyć wielu ważnych umiejętności społecznych , do których potrzebna jest praktyka .
CRM – do zarządzania relacjami z klientami i sprzedażą w firmie . Pomaga usystematyzować procesy sprzedażowe , planować i koordynować ich przebieg . Co ważne , system sam przypomina nam o działaniach , które powinniśmy podjąć , odciążając naszą pamięć , a w odpowiednim momencie przywołuje potrzebne dane . CRM pozwala również skatalogować oraz uporządkować dokumenty i informacje związane z danym klientem . Dzięki niemu można zrozumieć klientów , ich potrzeby i zarządzać tymi danymi . Pozwala efektywnie pracować z informacjami o kliencie i naszymi działaniami , które podejmujemy we współpracy z nim .
Profile kompetencyjne pracowników – monitorowanie rozwoju kompetencji w organizacji i zarządzanie nim . Profile kompetencyjne mogą mieć różną formę , zależnie od tego , w jakim celu chce się je wykorzystywać w firmie . Mogą wspierać rozwój i być bazą do ocen pracowniczych , czyli zestawiać posiadany poziom danej kompetencji z tym , jaki członek zespołu chce osiągnąć w przyszłości . Przydają się również w rekrutacjach i selekcjach wewnętrznych , a także pomagają budować system zastępowalności pracowników . Ale ich najważniejszą funkcją jest możliwość planowania kierunków rozwoju firmy i zarządzania wiedzą w organizacji .
Komunikatory firmowe – czat umożliwia integrację zespołu , np . podczas burz mózgów , dyskusji , informowania wszystkich pracowników o nowych zasadach pracy , zmianach w firmie , osiągnięciach i nowych ustaleniach . Dzięki temu mamy opcję szybkiego skontaktowania się z wybraną osobą w firmie lub stworzenia grupy dyskusyjnej dla wybranego projektu . To , na ile skuteczną formę komunikacji wybierzemy , będzie przekładało się na przepływ informacji i wiedzy w organizacji . Czaty i komunikatory stają się coraz powszechniejsze , ponieważ korzysta się z nich dużo łatwiej niż np . z maili . O wiele łatwiej jest też dotrzeć do potrzebnych nam informacji lub wymienić się plikami , zdjęciami . Jest to też mniej formalna forma , która sprzyja integracji w zespołach rozproszonych .
Checklisty – utrwalają wiedzę i pozwalają na ograniczenie liczby błędów w trakcie pracy operacyjnej , np . punkty realizacji przeglądu w serwisie . To proste i czytelne narzędzie , które można wykorzystywać w wielu obszarach działania organizacji . Pomaga przeprowadzać spotkania , rekrutacje , zarządzać projektami , wspiera sprzedaż i marketing . Dobrze zaprojektowana checklista , czyli dokładna , szczegółowa i adekwatna do kultury organizacyjnej , może być narzędziem , które bezpośrednio wpłynie na efektywność , ponieważ stanowi swego rodzaju listę kontrolną , przepis określający to , co powinno zostać uwzględnione w danym działaniu , a czego powinno się unikać .
Systemy typu ERP – to oprogramowanie do całościowego zarządzania przedsiębiorstwem i jego zasobami . Ich cechą charakterystyczną jest jedna , wspólna baza danych dla całej organizacji . Najczęściej obejmuje
60 # 2 czerwiec 2024