SMART Business 3/2023 | Page 76

GOSPODARKA I FINANSE
Optymalizacja zasobów . Zasoby ( czas , pieniądze i ludzie ) są cenne . Gdy inicjatywy doskonalenia są zgodne ze strategicznymi celami firmy , zasoby są wykorzystywane optymalnie , co prowadzi do większej rentowności . Motywacja pracowników . Pracownicy czują się bardziej zaangażowani i zmotywowani , gdy rozumieją , jak ich praca wpływa na ogólną strategię firmy . To z kolei prowadzi do wyższej produktywności i lojalności . Lepsza adaptacja do zmian . Rynki , technologie i potrzeby klientów ciągle się zmieniają . Organizacje , które łączą doskonalenie procesów ze swoją strategią , są elastyczniejsze i lepiej dostosowują się do tych zmian . Zwiększenie konkurencyjności . Organizacje , które skutecznie łączą doskonalenie procesów ze strategią biznesową , często mają przewagę konkurencyjną , ponieważ są bardziej zorganizowane , efektywne i skoncentrowane na dostarczaniu wartości dla klientów . Mierzalne wyniki . Pozwalają organizacjom na ustanowienie konkretnych wskaźników wydajności , które odzwierciedlają ich postępy w osiąganiu strategicznych celów . To umożliwia lepsze monitorowanie i ocenę wyników . Długoterminowy sukces . Organizacje , które konsekwentnie łączą swoje inicjatywy doskonalenia z główną strategią , mają większe szanse na długoterminowy sukces , ponieważ są bardziej zorientowane na przyszłość i przygotowane do radzenia sobie z przyszłymi wyzwaniami . Organizacja działa w sposób skoordynowany , efektywny i zorientowany na przyszłość , co jest kluczem do osiągnięcia trwałego sukcesu w dynamicznym środowisku biznesowym .
Dla zapewnienia zgodności inicjatyw doskonalenia z celami biznesowymi organizacje mogą podjąć następujące kroki :
Zrozumienie strategii . Przed podjęciem jakichkolwiek inicjatyw doskonalenia kluczowe jest głębokie zrozumienie strategii biznesowej organizacji . To pozwoli na identyfikację kluczowych obszarów , które wymagają doskonalenia w celu osiągnięcia strategicznych celów . Zaangażowanie kadry kierowniczej . Liderzy organizacji powinni być głęboko zaangażowani w proces doskonalenia . Ich poparcie i zaangażowanie zapewnią , że inicjatywy doskonalenia będą priorytetem oraz pozostaną zgodne z celami biznesowymi . Regularne przeglądy i oceny . Organizacje powinny regularnie przeglądać i oceniać swoje inicjatywy doskonalenia , aby się upewnić , że są one nadal zgodne ze strategicznymi celami i dostarczają oczekiwaną wartość . Komunikacja i szkolenie . Regularna komunikacja i szkolenie pracowników w zakresie celów biznesowych oraz inicjatyw doskonalenia pomogą w zapewnieniu , że wszyscy pracują na rzecz osiągania tych samych celów . Ustalanie priorytetów . Nie wszystkie inicjatywy doskonalenia będą miały takie samo znaczenie dla osiągnięcia celów biznesowych . Organizacje powinny ustalać priorytety , opierając się na strategicznej wartości każdej inicjatywy . Mierzenie i monitorowanie . Ustalanie konkretnych wskaźników wydajności dla inicjatyw doskonalenia i regularne monitorowanie postępów w osiąganiu celów biznesowych pomogą organizacjom dostosowywać się i dokonywać niezbędnych korekt .
76 # 3 grudzień 2023